Čtvrtek, 21 listopadu, 2024
novinky
- Advertisement -Newspaper WordPress Theme
Rady a NávodyJak AI může pomoci předvídat chování zákazníků?

Jak AI může pomoci předvídat chování zákazníků?

Problematika řízení vztahů se zákazníky zahrnuje poměrně širokou škálu činností. Mezi ty nejdůležitější však nepatří pouze uspokojení aktuálních potřeb, ale také predikce budoucího chování. Díky sofistikovanému dataminingu již nemusíme věštit ze skleněné koule – a s pomocí umělé inteligence lze z dat vytěžit naprosté maximum. Odborníci se dokonce o technologii generativní AI nebojí hovořit jako o „game changeru“, který v oblasti CRM způsobí revoluci.

Personalizace nabídky

Mezi nejsilnější stránky umělé inteligence patří schopnost vysoce efektivní analýzy velkého množství dat v rekordně krátkém čase. A právě na základě těchto výstupů pak mohou firmy lépe porozumět jedinečným potřebám a preferencím každého zákazníka – a následně vytvářet personalizované nabídky a doporučení.

Praktický přínos spočívá především v automatizaci. AI může například doporučit zákazníkům, kteří si v e-shopu zakoupili kuchařku další knihu od stejného autora nebo jiný produkt z oblasti vaření.

S umělou inteligencí pracuje například český eWay-CRM, který nachází uplatnění i jako software pro řízení projektů. AI využívá k optimalizaci rozesílky e-mailů: určí, kdy je nejlepší čas odeslat sdělení.

Předvídání trendů

Pro umělou inteligenci je velmi snadné analyzovat globální i lokální trendy v reálném čase. Uživatelé tak mohou prakticky okamžitě reagovat i na sebemenší změny na trhu či v chování zákazníků.

Takže když AI zaznamená, že se výrazně zvýšil zájem o konkrétní produkt nebo službu, doporučí úpravu nabídky a marketingové strategii tak, aby daný trend reflektovala.

Predikce poptávky a snížení chybovosti

Předpokládá se, že umělá inteligence citelně zasáhne i do oblasti optimalizace skladových zásob. Z dostupných dat dokáže předpovědět budoucí poptávku po produktech či službách, čímž citelně sníží riziko nedostatku i přebytku). V konečném důsledku se zasadí o snížení nákladů a zvýšení spokojenosti zákazníků, kteří si potrpí na včasné dodání.

Umělá inteligence je zkrátka pro predikce všeho druhu jako stvořená, protože postrádá emoce, a navíc u ní nehrozí manuální chyby. Absence lidského faktoru je mnoha oblastech podnikání žádoucí – a díky asistenci AI tak mají firmy možnost přesouvat zaměstnance tam, kde jsou skutečně zapotřebí.

Naše weby

Nejnovější články

- Reklama -Newspaper WordPress Theme

Ostatní právě čtou

Další články autora

- Reklama -Newspaper